Проект (3-А клас)


Робота над проектом

Проект на тему:
Вода – основа життя і здоровя

Керівник:  Ковалевська Ніна Никифорівна

Навчальні дисципліни: читання, природознавство, українська мова, я у світі

Склад проектної групи : учні 3-А класу

Тип проекту: пошуковий, творчий, дослідницький, довготривалий

Актуальність проекту  полягає в розумінні учнями того , що вода є основою життя і здоровя людини, значення води для  життя на землі, збереження та очищення водойм, бережливе використання води людиною

Мета.   Цей проект дасть змогу не просто ознайомитися теоретично з матеріалом теми «Вода - основа життя і здоровя», а й втілити в життя знання учнів про воду, а також  об’єднати клас , навчити учнів працювати в группах.

Значення води для людини.
Водойми і водопостачання селища Решетилівки .
Стан водойм та водовідведення селища Решетилівка.
Використання води для оздоровлення людини.


Об’єкт дослідження: вода

Предмет дослідження:

·                        І група «Пізнайки» - дізнається про значення води для людини;
·                       ІІ група «Капітошки» - дізнаються про водойми і водопостачання селища Решетилівка ;
·                       ІІІ група «Екологи» дізнаються про стан водойм та водовідведення селища Решетилівка;
 ·              ІV група «Джерельце» дізнаються про використання води для оздоровлення людини.

Учні вмітимуть:  працювати в групах, приймати участь в обговоренні зібраного матеріалу.
План проведення проекту:

        І етап ( жовтень)
           1.     Визначення теми
           2.     Постановка завдання та обговорення
           3.     Формулювання проблемних питань
          4.     Створення груп
          5.     Обговорення плану роботи учнів

ІІ етап ( листопад - січень)
      1.Самостійна робота в групах по виконанню завдань

  ІІІ етап ( лютий)
       1.Підготовка учнями звіту про виконану роботу

ІV етап( березень)
        1.Захист отриманих результатів


Роботу над проектом «Вода – основа життя» розпочали з екскурсії до водойми, а саме до річки Говтва





Також завітали до «Решетилівського водоканалу» де зустрілися з директором підприємства Шарлаєм Л.І., який розповів про роботу «Водоканалу», водозабірні та очисні споруди селища Решетилівки




Провели класну годину на тему: «Вода – основа життя»





   І група «Пізнайки» - дізнається про значення води для людини;


Вода – основа життя.
Що ж таке вода? Таке питання може здатися дивним, але ми спробуємо відповісти на нього. З водою добре знайомий кожен, хто звик вмиватися, п'є чай, вміє плавати, катається на ковзанах, санчатах або лижах. Вода виліпила обличчя нашої планети. Усе зелене життя народжене водою і ми — діти води. Вода - це найважливіша речовина на Землі без якої не може існувати жоден живий організм. Вода – одна з найпоширеніших речовин в природі (гідросфера займає 71 % поверхні Землі). Воді належить найважливіша роль в  історії планети. Без води неможливе існування живих організмів. Річ у тому, що тіло людини майже на 70% складається з води.
При обезводненні організму на :
·         1% – з’являється спрага;
·         2%  – з’являється занепокоєння, погіршується апетит і робото здатність;
·         4% – з’являється нудота, головокружіння і втома;
·         10% – порушується терморегуляція і починають вмирати клітини;
·         11% – організм зазнає серйозних змін і необхідна професійна медична допомога;
·         При 20% – може наступити смерть

Ми ж  всі на 70% складаємось з води, тому від якості і кількості випитої води залежить наше здоров’я і благополуччя!  Людина, по суті, одухотворена вода:
·         кров на 85% складається з води;
·         м’язи – на 75%;
·         мозок – на 85%;
·         серце – на 75%;
·         легені – на 86%;
·         нирки – на 83%;
·         очі – на 95%;
·         кістки – на 22%.
При народженні  організм дитини на 90 % складається з води. В процесі життя ми втрачаємо воду. Процес старіння – процес втрати вологи організмом. До старості залишається трішки більше 60%.
Таким чином, пити воду потрібно , щоб організм міг очищатися, в першу чергу. Наш організм дуже невибагливий і невимогливий, він звик задовольнятися найменшим, але це не означає, що за ним не варто доглядати. Воду необхідно пити свідомо, навіть якщо немає спраги, так само свідомо, як робиться прибирання в домі.  Для підтримання хорошого самопочуття дорослій людині щоденно потрібно випивати не менше 30 мл чистої води на 1 кг ваги. Тобто, при вазі 50 кг  – норма 1,5 л в день, при вазі 80 кг – 2, 5 л.

               ІІ група «Капітошки» - дізнаються про водойми і водопостачання селища Решетилівка ;
Пропоную, дітки, вам
Казочку про добру річку.
В ній порад багато дам,
Як берегти і цінувать водичку.

Жила на світі одна велика річка,
Її голубили повітря й тепла нічка.
Здіймав в ній хвилі легкий вітерець,
І викликала радість річка в безлічі сердець.

Вона купала діток водами своїми,
І пестила їх личка краплями ясними.
Всіх напувала: рослинок і тварин,
Хто пив ту воду – знов ставав красивим й молодим.

Раділа річка, дарувала щастя,
Та раптом - помарніла вмить.
Відчула – наближається нещастя,
І дуже важко стало річці жить.

Що, Річечко, з тобою, - звірі запитали.
Але вони тоді ще і не знали,
Людина почала ту річечку бруднить.
А як же потім воду будуть з неї пить?

І річка та велика залилась сльозами,
Від сліз, що витікали, менша вона стала.
Всихала річка і всихала,
Аж поки крапелькою крихітною стала.

Тоді зібрались звірі разом,
І до людей звернулися вони:
Спасіть ви річку всім своїм загалом,
Очистіть воду, поспішайте до зими.

Тут люди всі нарешті схаменулись.
Що робим ми? Чи ми всі тут забули,
Як річка нам давала всім життя.
Якщо ми знищем краплю, не буде вороття!

Вони ту краплю напоїли,
Життя у неї знов вселили.
І річка  миттю ожила,
                В край рідний радість знову принесла.           


Ліва притока Псла(басейн Дніпра). Довжина річки 36 км, площа басейну 1680 км². Долина коритоподібна, завширшки до 5 км, завглибшки до 40 м. Річищезвивисте, заболочене, утворює численні меандри. Ширина річища до 20 м. Максимальна глибина річки 5 м. Похил річки 0,21 м/км. Середня багаторічна витрата води Говтви (с. Міхновка) становить 5,84 м³/с. Середньорічна мінералізація води становить близько 685 мг/дм³. Озер у долині річки —3,1 км², боліт 6,6 км². Вода використовується для технічного водопостачання та зрошування. Утворюється від злиття двох річок — Грузької Говтви та Вільхової Говтви біля східної частини смт Решетилівки. Тече переважно на південний захід. Впадає до Псла на південь від села Говтви. На березі Говтви розташовані смт Решетилівка, села Говтва, М'якеньківка та інші.
·         У заплаві річки розташований Михнівський орнітологічний заказник.





               ІІІ група «Екологи» дізнаються про стан водойм та водовідведення селища Решетилівка;

Учні проводять досліди з водою













        ІV група «Джерельце» дізнаються про використання води для оздоровлення людини.



Мінеральна вода "Великобагачанська"
Видобувається із свердловини глубиною 300 м. в екологічно – чистій курортній зоні смт. Велика Багачка санаторій “Псьол”, що на Полтавщині.
В 1976 році було виявлено чисте як скло - джерело мінеральної води, яка за своїми лікувальними властивостями схожа на "Моршинську”.
Фахівці Одеського науково-дослідного інституту курортології та фізіотерапії довели наявність виражених дій Великобагачанської мінеральної води:
  • жовчогінна
  • сечогінна
  • протизапальна
  • дезинтоксикаційна
Десятками років практики підтверджено цілющість цієї води при лікуванні хронічних захворювань шлунково-кишкового тракту (гастрити, дуоденіти, коліти, жовчно-кам’яна хвороба, гепатити та гепатохолецистити, панкреатити, порушення обміну речовин (цукровий діабет, гіпотіреоз), хронічних захворювань нирок та сечовивідних шляхів)).
Великобагачанська мінеральна вода добре виводить з організму радіонукліди.



Лікувально-столова вода "Миргородська" 


Історія "Миргородської" нараховує вже біля ста років. Добувається на території Миргородського заводу мінеральних вод із свердловини глибиною 701,5м. на такій глибині знаходяться водоносні слої, що відносяться до Палеозойської та частково Мезозойської ери і недосяжні для техногенного забруднення, що забезпечує кришталеву чистоту "Миргородської" води і відсутність у ній промислових і інших домішок. За своїм складом вона належить до хлоридно-натрієвих вод, має приємний освіжаючий смак і рекомендується при хронічних гастритах, захворюваннях печінки, цукровому діабеті легкого та середнього ступенів.

Завдяки помірній мінералізації є однією з небагатьох вод, що унікально поєднує у собі лікувальні і лікувально-профілактичні властивості з якостями приємного столового напою, призначеного для щоденного вживання.
Сьогодні "Миргородська" - найпопулярніша і найвідоміша вода в Україні, де їй віддає перевагу кожний третій. Своїми унікальними якостями вона набула популярності й за кордоном: у США, Німеччині, Ізраїлі та багатьох інших країнах.


Гоголівська 

Джерело хлоридно-гідрокарбонатно-натрієвою маломинерализованной води «Гоголівська» знаходиться в урочищі Бутова гора, біля села Шишаки Полтавської області. 

Мінеральна вода «Гоголівська» - приємний столовий напій. Її використовують і при лікуванні ряду захворювань. 

Показання для лікування мінеральною водою «Гоголівська»:         
Хронічні катари шлунка, хронічні катари кишечника. 




Фільтр для очищення води

Очищена питна вода

За довідкою про водовідведення та водопостачання селища Решетилівка ми звернулися до директора КП «Водоканал» Шарлая Л.І.    

Він повідомив такі дані:
§  Кількість населення, що обслуговується – 7926 чоловік;
§  Обєм подачі води – 947 м3 за добу;
§  Об’єм стоків - 945 м3 за  добу;
§  Протяжність водопровідних мереж – 74500 м;
§  Протяжність каналізаційних мереж - 35000 м;
§  Водопостачання здійснюється двома водозаборами - №1 і №2;
§  Очисні споруди знаходяться в селі Хоружі, мають потужність 1200 м3 на добу.
Сценарій виступу агітбригади «КАПІТОШКА» 3 – А клас


Вибігає дівчинка з глобусом:
                      Зупиніться! Подивіться!
                      Що принесла сюди я,
                      Це ж бо наша найрідніша
                      Найгарнішая Земля.

По черзі виходять учасники агітбригади і шикуються :
1-й: Ось вона – наша планета,
2-й: Ось вона – сонцем зігріта,
3-й: Ось вона – дощами вмита,
4-й: Морями оперезана,
5-й: Ріками помережана.
Разом:   Це наша планета Земля!
1-й: Всім!
2-й: Хто природу оберігає!
3-й: Всім!
4-й: Хто її шанує і поважає!
5-й:  Сьогодні перед вами виступає
         І привітати всіх сердечно рада
        Посланниця води і захисниця
Разом:   Агітбригада  3 – А класу    
3-й:   НАША КОМАНДА  -
Разом:   « КАПІТОШКИ»
3-й:  НАШ ДЕВІЗ:       У РАДОСТІ Й ГОРІ, У ЩАСТІ Й БІДІ –
Разом:                                СЛАВА ЧИСТІЙ ЦІЛЮЩІЙ ВОДІ!
(Піднімають емблему команди)
Пісня "Перлина України"
Приспів
Перлина України -
це Говтва для серця мила

З небес святих прозоро-синіх
Упала чистая краплина
І річка утворилась мила
Решетилівки перлина
 
Приспів
Перлина України -
це Говтва для серця мила

Річка-безіменка:

(на фоні музики )
Не шукай — мене більше нема,
Залишилась канава сама.
Он там далі завод збудували,
Мені дихати нічим стало.
Чи подумав про мене хто ?
 — Ні. Всі відходи зливались мені,
Не ввійшла я у плани і темпи.
 Всі гадали; природа стерпить.
Риба згинула вся до одної.
Я вмираю в такім неспокої,
 Захистити себе не можу.
Я могла б у годину гожу
В тихий вечір ,під тиху пісню
Про героїв війни розповісти...
 Я ж поїла їх, умивала, 
Крові їхньої змила немало,
Бо вони ж тут за клаптик кожен...
 Ну хіба ж я забути можу?
Я гадаю: природа й людина
Як ніхто мають бути єдині.
Мене ж душать нітрати й фосфати
Буг та Інгул як живуть там?
Не спіткала їх доля Дунаю?
 Не цвіте ще у ньому вода ?
Хай-обходить всіх їх біда...
Все. Я гину. Вже сил не стає.
Безіменка ж — ім'я моє...

( Виходять всі учасники агітбригади):
  • Глобус у віночку з квітів:
Тож, щоб чистими води у річках зостались,
Подолайте байдужість, користь і недбалість!
1-й:       Хай співають весело птахи у лісах,
              Хай буяють квіти у парках і дворах
2-й:       Збережемо нащадкам квітучий рідний край –
              Цей чудовий, справжній довкола світлий рай.
3-й:       Люди, будь ласка, про це пам’ятайте:
        Щоранку планету свою прибирайте.

Пісня на мотив «Трава у дома».
    Вода у нас забруднена  / 2 р.
    Повітря чистого нема,
    І тужим за загубленим / 2 р.
    За всім тим, що природа нам дала.
    Ми віримо, що зможемо –
    Планеті допоможемо,
    Ми повернем веселки кольори,
    Байдужість подолаємо,
    Бо про природу дбаємо,
    І розцвітуть розкішнії сади.
                     Приспів:
                             І сниться нам не “Фанта” й “Кока-кола” –
                             Від них на нас усіх чека біда,
                             А сниться нам Земля в цвіту довкола
                             І чистая джерельная вода!

Разом: Тож збережемо на Землі всі веселкові кольори!

Вибігає дівчинка з глобусом:
                      Зупиніться! Подивіться!
                      Що принесла сюди я,
                      Це ж бо наша найрідніша
                      Найгарнішая Земля.

По черзі виходять учасники агітбригади і шикуються :
1-й: Ось вона – наша планета,
2-й: Ось вона – сонцем зігріта,
3-й: Ось вона – дощами вмита,
4-й: Морями оперезана,
5-й: Ріками помережана.
Разом:   Це наша планета Земля!
1-й: Всім!
2-й: Хто природу оберігає!
3-й: Всім!
4-й: Хто її шанує і поважає!
5-й:  Сьогодні перед вами виступає
         І привітати всіх сердечно рада
        Посланниця води і захисниця
Разом:   Агітбригада  3 – А класу    
3-й:   НАША КОМАНДА  -
Разом:   « КАПІТОШКИ»
3-й:  НАШ ДЕВІЗ:       У РАДОСТІ Й ГОРІ, У ЩАСТІ Й БІДІ –
Разом:                                СЛАВА ЧИСТІЙ ЦІЛЮЩІЙ ВОДІ!
(Піднімають емблему команди)
Пісня "Перлина України"
Приспів
Перлина України -
це Говтва для серця мила

З небес святих прозоро-синіх
Упала чистая краплина
І річка утворилась мила
Решетилівки перлина
 
Приспів
Перлина України -
це Говтва для серця мила

Річка-безіменка:



Не шукай — мене більше нема,
Залишилась канава сама.
Он там далі завод збудували,
Мені дихати нічим стало.
Чи подумав про мене хто ?
 — Ні. Всі відходи зливались мені,
Не ввійшла я у плани і темпи.
 Всі гадали; природа стерпить.
Риба згинула вся до одної.
Я вмираю в такім неспокої,
 Захистити себе не можу.
Я могла б у годину гожу
В тихий вечір ,під тиху пісню
Про героїв війни розповісти...
 Я ж поїла їх, умивала, 
Крові їхньої змила немало,
Бо вони ж тут за клаптик кожен...
 Ну хіба ж я забути можу?
Я гадаю: природа й людина
Як ніхто мають бути єдині.
Мене ж душать нітрати й фосфати
Буг та Інгул як живуть там?
Не спіткала їх доля Дунаю?
 Не цвіте ще у ньому вода ?
Хай-обходить всіх їх біда...
Все. Я гину. Вже сил не стає.
Безіменка ж — ім'я моє...

( Виходять всі учасники агітбригади):
  • Глобус у віночку з квітів:
Тож, щоб чистими води у річках зостались,
Подолайте байдужість, користь і недбалість!
1-й:       Хай співають весело птахи у лісах,
              Хай буяють квіти у парках і дворах
2-й:       Збережемо нащадкам квітучий рідний край –
              Цей чудовий, справжній довкола світлий рай.
3-й:       Люди, будь ласка, про це пам’ятайте:
        Щоранку планету свою прибирайте.

Пісня на мотив «Трава у дома».
    Вода у нас забруднена  / 2 р.
    Повітря чистого нема,
    І тужим за загубленим / 2 р.
    За всім тим, що природа нам дала.
    Ми віримо, що зможемо –
    Планеті допоможемо,
    Ми повернем веселки кольори,
    Байдужість подолаємо,
    Бо про природу дбаємо,
    І розцвітуть розкішнії сади.
                     Приспів:
                             І сниться нам не “Фанта” й “Кока-кола” –
                             Від них на нас усіх чека біда,
                             А сниться нам Земля в цвіту довкола
                             І чистая джерельная вода!

Разом: Тож збережемо на Землі всі веселкові кольори!
АНКЕТА
ВОДА - ОСНОВА ЖИТТЯ




1.   Скільки літрів води повинна пити людина за добу?

А)  1л;

Б)  1,5л;

В)  2л;
        2. Якої  води більше на землі?
            А)  солоної;
            Б)  прісної;
            В)  гіркої;
        3. На які потреби використовується найбільше води?
            А)  Приготування їжі;
            Б)   Прибирання;
            В)   Водні процедури;
        4.  Чи корисна мінеральна вода?
            А)  так;
            Б)  ні;




      5. Чи потрібно економити водні ресурси?
            А)  так;
            Б)  ні;
        6. Чи потрібна вода для життя людей?
            А)  так;
            Б)  ні;
        7.  Чи потрібно берегти водні ресурси?
            А)  так;
            Б)   ні; 


Аналіз анкетування учнів 3 – а класу
Запитання анкети
1
2
3
4
5
6
7
Скільки літрів води людині потрібно пити на добу 
Якої води більше на землі
На які потреби найбільше використовується води
Чи корисна мінер. вода
Чи потрібно економити водні ресурси
Чи потрібна вода для життя людини
Чи потрібно берегти водні ресурси
Варіанти відповідей   
1
1,5
2
Сол.
Пріс.
Гірк.
Приг.  їжі
Прибир.
Вод. процед.
так
ні

так
ні

так
ні

так
ні

Відповіді учнів
2
15
1
16
2
-
1
14
3
18
-

18
-

18
-

18
-



                                           Висновок
     При аналізі анкетування учнів виявилось, що учні 3 – А класу добре знають скільки літрів води людині потрібно на добу. Якої води більше на землі. На які потреби найбільше використовується води. Чи корисна мінеральна вода. Чи потрібно економити та берегти водні ресурси. Зробили висновок, що вода – основа життя на землі
          


Під час роботи над проектом учні збирали малюнки до теми, писали твори, оповідання, казки та створювали презентації

Робота з матеріалами до теми


Створення презентації




                Діти зробили висновок, що вода  - основа життя і здоровя людини









Немає коментарів:

Дописати коментар